We zitten nog steeds middenin de coronacrisis en het is nog onbekend wanneer er een effectief vaccin op de markt komt. Tot die tijd moeten we rekening blijven houden met (versoepelde) maatregelen. Veel mensen moeten thuiswerken en de verwachting is dat dit voorlopig nog wel even zal blijven. Daarnaast starten veel bedrijven weer op, maar zijn nog voorzichtig. Zij informeren hun klanten middels nieuwsbrieven, informatie op social media of op de website zelf. Nu het leven zich veel thuis afspeelt en alles om ons heen anders lijkt, verandert ook het consumentengedrag. Veel bedrijven investeren niet meer in online adverteren, maar gebruiken deze tijd om te werken aan de online vindbaarheid. Verbeter je SEO en verbeter automatisch de reputatie van je website. Zo weten potentiële klanten u nog beter te vinden! Lees hieronder onze tips om zichtbaar te blijven met uw merk tijdens de coronacrisis.
Regelmatig content posten
Probeer regelmatig, al dan niet dagelijks, nieuwe content te maken in de vorm van video, audio, geschreven content of een mix daarvan. Dit is goed voor het bereik en het helpt u met de vindbaarheid in Google.
Acties pushen via Social Media
Dankzij het coronavirus gebruiken mensen hun social media kanalen meer dan gewoonlijk. Zorg ervoor dat u juist daar zichtbaar bent als uw doelgroep daar ook aanwezig is. Deel relevante content, aantrekkelijke foto’s en video’s van uw producten en zorg voor interactie met uw klanten. Deel bijvoorbeeld creatieve content of bedenk ludieke win-acties.
Gebruik maken van e-mailmarketing
Heeft u een webshop? Stuur de klant een e-mail met bevestiging van de bestelling en voeg hierbij informatie toe m.b.t. corona. Of maak van de gelegenheid gebruik om uw klant te verrassen met een persoonlijke kortingscode. Stuur een bedankje voor het bestellen tijdens de coronacrisis. Gebruik de nieuwsbrief alleen om uw klanten up-to-date te houden van alle ontwikkelingen en leuke dingen die eraan komen en ga uw klant of relatie niet spammen.
Zoekmachine optimalisatie in plaats van online adverteren
Online adverteren zorgt ervoor dat u op de korte termijn veel clicks en hopelijk veel conversies krijgt. Echter moet u een flink budget vrijmaken wanneer u SEA inzet. Het nadeel is dat u moet betalen per click, ook als er geen conversie plaatsvindt. Een hoge SEO ranking behalen is een lange termijn doel. Hiermee zorgt u ervoor dat u hoger in de zoekresultaten van Google komt wanneer een potentiële klant zoekt op een product of dienst dat u aanbiedt. De basis voor een goede SEO is techniek, content en populariteit. Perfect Sales kan u uitstekend begeleiden met de techniek van uw website en het optimaliseren van de online vindbaarheid. Wij zijn gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie en gaan graag aan de slag met de vindbaarheid van uw website!
Bel: 013 2201111Contactformulier