Google heeft een tijd geleden een overzicht gepubliceerd waar de meest gezochte zoektermen van 2015 in staan. Wij van Perfect Sales hopen natuurlijk onze naam in deze lijst van 2016 terug te gaan zien, maar de lijst is heel nieuwsgevoelig. Dit is omdat mensen graag via het internet op de hoogte worden gehouden van ontwikkelingen van bepaalde conflicten en gebeurtenissen. Het zal niemand verbazen dat er in 2015 heel veel mensen hebben gezocht naar zoektermen die te maken hadden met de aanslagen in Parijs. Een goed voorbeeld dat een grote gebeurtenis heel veel impact heeft op het zoekgedrag op het internet.
Andere veelgebruikte zoektermen waren Agario (een mobiele game), Boer zoekt vrouw en Charlie Hebdo. Ook Je Suis Charlie en Aanslag Parijs werden veel gebruikt in 2015. Daarnaast zijn er ook altijd zoektermen die beginnen met Wat is? En Hoe werkt? In deze categorie werd veel gezocht op Wat zijn kapitaalverzekeringen, glamping en bewerkt vlees. In de categorie “Hoe werkt” werd vooral gezocht op Hoe werkt de nieuwe snapchat, de Chromecast en Windows 10.
Als bedrijf kan het heel belangrijk zijn om hier direct op in te springen. Wanneer er een zoekterm is waar veel op gezocht wordt en volop in de belangstelling staat, zoals bijvoorbeeld glamping en u heeft een bedrijf dat bijvoorbeeld glamping vakanties aanbiedt, dan moet u op dat moment zorgen dat uw website goed vindbaar is op dit trefwoord. Deze resultaten zijn er echter niet in één dag bereikbaar, dus het is belangrijk dat u al goed voorbereid bent.
Er zijn meerdere manieren om deze resultaten te kunnen bereiken. Het is belangrijk dat uw website goed leesbaar is op alle (mobiele) apparaten. Wanneer u op alle apparaten goed zichtbaar bent bereikt u een grotere doelgroep en wordt uw website ook beter beoordeeld. Daarnaast is het heel belangrijk dat u relevante informatie op uw website plaatst. Dit lijkt heel logisch, maar dit is vaak nog niet het geval. Wanneer mensen zoeken op een trefwoord en op uw website terecht komen, dan willen ze deze informatie direct in kunnen zien. Veel overbodige informatie maakt het lastig voor de bezoeker om te filteren welke producten en diensten echt aangeboden worden, waardoor de kans groter is dat zij de website verlaten zonder tot actie over te gaan.
Wanneer de website helemaal geoptimaliseerd is, dan kunt u verder met zoekmachine positionering. Wanneer u hoog in de posities van de organische zoekresultaten van Google zichtbaar wilt zijn, dan moet u rekening houden met een langere aanlooptijd. Er dienen landingspagina’s ontworpen te worden en teksten te worden geschreven. Wij als experts verzorgen dit voor u en zorgen dat alle benodigde technieken geïmplementeerd worden.
Wanneer u direct resultaten wilt zien, dan kunt u ook kiezen voor Google AdWords. Dit zijn betaalde advertenties in de Google zoekmachine. U kunt kiezen voor allerlei trefwoorden en ook het budget kan zelf gekozen worden. U heeft altijd de kosten inzichtelijk, wat het heel interessant maakt om te adverteren via Google Adwords. Wij kunnen deze campagne voor u opzetten en onderhouden.
Wij hopen u in de komende tijd te mogen adviseren over de mogelijkheden voor een internetcampagne en samen met u een succesvolle campagne op te kunnen zetten. Wij helpen u graag om u wegwijs te maken op het gebied van zoekmachine positionering en alle aanverwante zaken om uw posities te verbeteren en te versterken. Mocht u meer informatie willen hebben over onze diensten, dan kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen.
Bel: 013 2201111Contactformulier