Hoe gevonden worden op de eerste pagina van Google door zoekmachine optimalisatie? Deze term staat voor een uitgebreid draaiboek met een groot aantal verschillende details; hoe meer er bij het bouwen van een website rekening wordt gehouden met ieder detail dat van belang is om een goede positie te bereiken in de zoekmachines, des te hoger zal het aantal topposities zijn waarmee u scoort op de eerste pagina binnen Google, Yahoo, MSN, dit met een groot aantal termen gerelateerd aan uw bedrijfsactiviteit. De eisen die de zoekmachines stellen zijn grotendeels zeer technisch; toch noemen we hieronder enkele onderwerpen, die van groot belang zijn om een toppositie te kunnen krijgen binnen de eerste pagina van Google. Bij het doornemen van deze onderwerpen zult u merken dat zoekmachinepositionering veel meer inhoudt dan er alleen maar voor te zorgen dat uw keywords of sleutelwoorden in de metatags aanwezig zijn.
Zoekmachine positionering is een arbeidsintensief proces, maar als het goed wordt gedaan is dit een bron om een groot aantal nieuwe klanten te werven. Houd er bij het nalezen van onderstaande opsomming rekening mee dat een mooi en modern design en een goede en duidelijke structurering van uw website ook van groot belang zijn, want als u goede posities zou behalen in de zoekmachines, maar uw site is onoverzichtelijk en saai, dan klikt de bezoeker toch weer weg.
Enkele onderwerpen die van belang zijn voor goede SEO: De teksten in uw website dienen rijkelijk gevuld te zijn met woorden en termen, die gerelateerd zijn aan uw bedrijfsactiviteit. Een zoekmachine indexeert wereldwijd alle websites aan de hand van de teksten die weergegeven worden in de website en in de broncode hiervan; geen of weinig tekst resulteert in minder goede indexatie, dus resultaten zoals gevonden worden op de eerste pagina blijven vanzelfsprekend uit! Het is dus heel belangrijk dat in iedere pagina van uw website prettig leesbare teksten aanwezig zijn met allerhande woorden en termen die gerelateerd zijn aan uw bedrijfsactiviteit; dat is informatief goed voor de bezoeker, maar wat ook zeer belangrijk is: de bezoeker heeft uw website gevonden op zoektermen over een activiteit die hij zelf heeft ingegeven in een zoekmachine! Dat laatste is een duidelijk koopsignaal, dus indien u op meerdere termen gevonden wordt op de eerste pagina dan is het logisch dat u meer omzet zult verkrijgen! Het geniet de voorkeur dat de termen waarop u gevonden wilt worden zelfs meerdere malen aanwezig zijn in uw teksten, zowel in meervoud als in enkelvoud en ook met de synoniemen ervan, want het gedrag van een Internetgebruiker die gebruik maakt van de zoekmachines, is moeilijk te voorspellen.
Er bestaan statistieken met berekeningen van welke sleutelwoorden of zoektermen het meest gebruikt worden over een bepaald onderwerp binnen de zoekmachines, maar indien u ook synoniemen, meervouden en enkelvouden gebruikt, scoort u vanzelfsprekend nog beter en vergroot u het aantal bezoekers op uw website optimaal. Een zoekmachine zoals Google waardeert in het algemeen een website met veel teksten hoger dan een website met weinig teksten, dit omdat ook zij vinden dat een website informatief genoeg moet zijn voor de bezoeker en dat kan alleen met veel tekst en uitleg. Wilt u een optimaal functionerende website en een toppositie in de zoekmachines, dus meer rendement van uw website, maak dan nu een afspraak voor een gesprek.
Bel: 013 2201111Contactformulier